maandag 20 februari 2012

daantje in tranen...

Vandaag ben ik bij mijn moeder langsgeweest en we hadden het over dé ring. En opeens voelde ik tranen in mijn ogen opwellen. Ik wil helemaal geen houten ring, ik wil gewoon een gouden ring. :( Met een diamantje...

Waarom is het toch zo lastig om aan je principes vast te houden en waarom is alles wat ik leuk vind zo milieu belastend? Het voelt nu al alsof ik zóveel inlever wat betreft mijn trouwerij... Soms wou ik dat we dat 'stomme' boek nooit hadden gelezen!

Zomaar even wat gedachtes die door mijn hoofd schieten....

Heeft iemand misschien nog andere minder belastende ideetjes voor de ring?

14 opmerkingen:

  1. Als je zo graag een mooie gouden ring met een diamantje wil, doe dat dan gewoon. De rest van je bruiloft zal dan groen zijn, maar dit draag je de rest van je leven mee. Dus is het op die manier weer duurzaam, want ik neem niet aan dat je na 2 jaar zegt ik wil een andere vent + ring. Dus als het dan een jaar of 70 mee gaat is het op zijn eigen manier weer duurzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Daantje,

    Heb je ook nagedacht over andere metalen en hun duurzaamheid (ik heb hier nog geen koek van gegeten hoor). Bijvoorbeeld Titanium, zilver en dergelijke?
    Enne, ik sluit me aan bij anoniem. Soms moet je aan dingen toegeven, en dan kun je het anderzijds compenseren door gewoon lang en gelukkig getrouwd te blijven ;)

    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een combi van materialen? Onze ringen zijn van staal met een witgouden randje. Diamantje was ook mogelijk, maar heb ik niet gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij wilden eerst helemaal geen ringen, want we wilden gewoon geen goud. Totdat we kort van te voren titanium ringen zagen, met voor de symboliek een heel dun streepje goud en voor mij een ienie minie diamantje, want daar hou ik ook al niet van. Gelukkig waren ze nog net op tijd klaar. Of titanium als metaal nu zo milieu (on)vriendelijk is weet ik niet. Maar in andere gebruiken (verf) is het dat helaas wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een trouwring die naar je zin is, is wel belangrijk. Als het goed is, draag je die heeeeeeeel lang ;)! Verder vind ik het wel belangrijk, dat je de ring later altijd nog groter of kleiner kunt laten maken. Na twee zwangerschappen kreeg ik mijn trouwring (goud met 1 diamant) niet meer om. Heb hem groter laten maken. Is het misschien een idee, om een sieraad wat je al hebt om te laten smelten en daar ringen van te laten maken. Of '2e hands' ringen kopen ? En anders gewoon een ring uitzoeken die je mooi vind. Dat laatste is het belangrijkste.
    Heel veel succes, maar vooral heel veel plezier met het voorbereiden van jullie huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip :)

      We hebben het omsmelten ook in overweging genomen, maar hebben ons er nog niet echt over laten informeren... Dus dat gaan we zeker nog doen :)

      Verwijderen
  6. Ik moet een beetje om je lachen, je lijkt wel een verwend prinsesje met 'ik wil gewoon een gouden ring met een diamantje'.Waarom wil je eigenlijk persé goud? Is dat traditie of omdat je het zelf mooier vind? Ik hou niet van goud, daarom heb ik voor een zilveren ring gekozen.Was best moeilijk om te kiezen als het voor jaaaaaaren is en daarom is het een simpele smalle geworden zonder steentje of diamantje erin.Succes met kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Haha, bedankt ;) Zo was die zin ook precies bedoelt, een beetje over the top :)

      Ik vind het mooiste een ring met zowel zilver als goud. Ik had een heel mooie gezien bij de Lucardi, waar ik eigenlijk mijn zinnen al op had gezet... :)

      Verwijderen
  7. Lieve Daantje, als je een mooie ring gezien hebt zou ik hem gewoon
    bestellen! Zoals zovelen hier voor mij reageerden, normaal gezien
    draag je die ring toch jaaaaaaaaren en is het best wel duurzaam...
    Als de rest van je bruiloft groen zal zijn is dat toch ook al een hele prestatie vind ik...wijzelf kozen voor zilveren ringen, heel simpel zonder steen maar dat was toen nog niet uit groene overwegingen gewoon omdat we dat zelf mooi vonden....
    Het is jullie dag en wordt één van de mooiste van jullie leven
    dus gewoon genieten zou ik zeggen...Heel veel succes met het
    kiezen.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik bedacht me gisteravond dat ik een keer op TLC zo'n bruidsprogramma had gezien van Amerikanen die ook een duurzame/groene bruiloft wilden en zij hebben vintage/antieke ringen gekocht. Echt supermooie ouderwetse ringen, ze waren niet gelijk zoals bij een setje van de juwelier, maar toch zooooooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hebben jullie niet toevallig al een setje vriendschapsringen? Die kan je weer mooi laten oppoetsen en de trouwdatum erin laten zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. http://www.de-trouwringen.nl/de-trouwringen.nl/index.php?item=stalen-trouwringen&action=page&group_id=17&lang=NL

    Dit is wel een beetje wat wij hebben. Ben er ngo steeds content mee 10 jr na dato. Kan een zilveren ring er bij dragen en een gouden. Heb niet veel sieraden maar alles past. Heb ze ook al eens laten polijsten en dat kan ook goed en ze zien er weer uit als nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. http://www.stalen-titaniumtrouwringen.nl/ringen/119/staal-met-titanium-trouwringen-68ts604b.html

    Ook mooie.

    BeantwoordenVerwijderen