vrijdag 2 maart 2012

trouwtaart: zelf maken of toch niet?

Ondanks dat we hartstikke hard willen sparen voor de trouwerij heb ik eergister toch een leuk boek besteld. Namelijk het boek cupcakes en taarten decoreren. Sinds wij op zoek zijn naar iemand die betaalbaar een Delfts blauwe taart voor ons wil maken heb ik gemerkt hoe geweldig ik taarten maken eigenlijk vind. Het lijkt me echt geweldig om dat zelf te kunnen maken.

Dus binnenkort maar eens makkelijk beginnen met versierde cupcakes. Dit past ook bij een van onze 52 doelen, dus 2 vliegen in 1 klap.

En wie weet, als ik het heel, heel, heel leuk vind en heeeeeel goed kan, dan kan ik mijn eigen bruidstaart maken. En dan betaalt dit boek zich waarschijnlijk dubbel en dwars terug.....

Wat vinden jullie mooi voor bruidstaarten?

5 opmerkingen:

  1. hoi,
    ik vindt het een superleuk idee om je eigen taart te maken, heel speciaal.
    ik zag laatst een taartworkshop voorbij komen.
    volgens mij bij of groupon of bij marktplaats.
    jullie wonen toch vlak bij of in rotterdam. op rotterdam zuid is een winkel met alles over taarten, kan je ook nog eens kijken .
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Daantje,

    Wat leuk te lezen dat je misschien je eigen bruidstaart wilt maken! Mocht je de kneepjes van het vak graag leren: ik geef workshops taartdecoratie met marsepein. Kijk voor meer info eens op mijn site www.datverdienteentaartje.nl

    Alvast veel plezier gewenst met alle voorbereidingen voor jullie trouwdag!

    Groetjes,
    Cotie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de site www.deleukstetaarten.nl staan recepten en erg mooie taarten en er zijn mensen op dat forum die taarten maken op bestelling,misschien ook bij jou in de buurt.Zelf maken is een leuk idee, maar lijkt me erg stressvol op zo'n moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Daantje,

    Je eigen taart maken is super leuk ! maar ook veel tijd zit er in ( en waarschijnlijk veel stress, zo vlak voor de grote dag ) Ik ben al een tijdje bezig met taarten maken, en wordt er ook steeds beter in. Ik zou zeggen kijk eens op mijn site ( http://creativecakecreation.blogspot.com/ ) of voeg me toe op facebook ( http://www.facebook.com/elianne.degeus ) Mijn site is alleen niet echt meer up to date, dus mocht je interesse hebben ik zou zeggen stuur even een mailtje of een berichtje via facebook.

    Groetjes,
    Elianne (zusje van stéphanie, vraag maar aan Sander die weet het wel )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een eigen taart maken is echt een aanrader. Wij hadden gekozen voor een pioenroos taart en die heb ik samen met mijn schoonzus gemaakt. Het was prachtig én leuk om te doen! Vooral omdat je het helemaal op je eigen smaak kan aanpassen. Ik vond het namelijk erg belangrijk dat de taart zou aansluiten bij mijn ring. Die heb ik zorgvuldig uitgekozen bij www.miotrouwringen.nl . Het was het klassieke hoogtepunt, en alles (zelfs de taart) vulde elkaar aan!

    BeantwoordenVerwijderen