maandag 27 februari 2012

leuke gadget en geldzaken

Op deze link kunnen jullie zien hoe lang het nog duurt voor wij gaan trouwen. Het is nog best ver weg, maar tegelijkertijd gaat de tijd supersnel.... En er moet nog flink wat gespaard worden. We hebben een lijst gemaakt met alles wat betaald moet worden en komen nu rond de 6.000 euro uit, dus best veel! (En ik ga zelf ook nog 1000 extra sparen, voor het geval ik een jurk pas die veel duurder is dan ingecalculeerd...)

Sander gaat al een dagje extra werken per week. Zelf doe ik mijn best om ook regelmatig extra te werken, maar niet op vaste basis. Ik kijk per week hoe ik me die week voel en beslis dan of ik extra kan werken en zo ja, hoeveel...

Deze week heb ik bijvoorbeeld op zondag een halve dag extra gewerkt en woensdag werk ik ook een halve dag extra. Zo verdienen we toch weer wat extra's om op de trouwspaarrekening te zetten... :)

Hoeveel geld hebben jullie uitgegeven aan jullie trouwerij?

4 opmerkingen:

  1. Onze bruiloft was 1200 euro. Exclusief kleding want die wilden onze ouders betalen. Maar onze bruiloft was dan ook niet echt standaard te noemen denk ik. Veel mensen zouden echt roepen dat het zo niet hoort, maar wij én de gasten hebben het hartstikke leuk gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kent het verhaal van onze bruiloft. Ik denk dat we bij elkaar 2000 Euro kwijt waren (gemeente, kleding his/her, eten met famile, ringen, wat losse dingetjes als kaartjes en gebaksbordjes). Iets minder misschien. Etentje viel goedkoper uit. Was elke cent waard. Meer is het mij ook niet waard. Ik doe van mijn geld liever andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat wij zo'n 4000 euro kwijt waren, inclusief kleding, inclusief een avonddurend diner voor 40 gasten. Ik had geen 'echte'trouwjurk, ik ben in het rood getrouwd, maar het zag er wel heel feestelijk uit, Lief had een mooi pak aan. We hebben alles zelf geregeld, het bruidsboeket en de corsages maakte ik zelf en ook de kaarten heb ik zelf gemaakt op de pc, het zag er best wel professioneel uit, mooi papier en aan twee kanten bedrukt. Als bedank cadeautje hadden we geschenkzakjes met een klein flesje prosecco met twee champagne glazen. Iedereen vond de locatie geweldig,lekkere stoelen, gezellige ambiance met uitzicht op de Maas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij waren 7000 gulden kwijt 10 jr geleden. Niet te dure kleding (ik had een positie trouwjurk uit de confectie, man een mooi pak). Niet bespaard op mooie schoenen, stropdas, manchetknopen e.d. Trouwerij in oud Raadhuisje met 30 mensen totaal. Met 20 man taart en champagne bij ouders thuis. Receptie voor ca. 100 mensen, eten voor 25 mensen 3 gangen met grand dessert. Wel corsages en bloemen bij de bloemist (geloof dat boeket 95 gulden kostte!), mooie niet te dure ringen van staal met goud en een diamantje voor mij :-) (1000 gulden samen toendertijd 700/300). Auto was huwelijkskado door een vriend geregeld. Fotos gemaakt door familie en vrienden. Uitnodigingen hadden we ook zelfgemaakt met rijst en tule.

    BeantwoordenVerwijderen