donderdag 22 maart 2012

Meeslepende liefde

De afgelopen weken heb ik bewust even niet geschreven. Ik kreeg van een lezeres de feedback dat ik wel errug druk en heftig bezig was met de trouwerij. Dit heeft me aan het nadenken gezet, want, hoe vervelend is het ook vond, ze had gelijk.

Nu weet ik van mezelf dat ik hooggevoelig ben en dingen dus vaak anders en heftiger ervaar dan gemiddeld gevoelige mensen, maar ik wilde het tóch wat rustiger maken voor mezelf. Ik heb me veel te veel mee laten slepen door mijn emoties... Daarom heb ik alles even op een lager pitje gezet. Tenslotte trouwen we pas over 14 maanden, 3 weken en 2 dagen ;) Alles hoeft niet in 3 dagen geregeld te worden!

We hebben nu de vaste lijnen van wat we willen en hoeveel dat gaat kosten. Tot 14 juni 2012 gaan we ons vooral richten op het sparen voor de bruiloft en daarna gaan we de zaken allemaal vastleggen. Da's nog ruim van te voren!

Overigens schrijf ik nog wel artikeltjes op een andere website, maar die zijn meer informatief:
- Tips over de communicatie met je partner tijdens de voorbereidingen
- Tips bij het passen van een trouwjurk
- Een thema uitkiezen voor je trouwerij
- Trouwen met een budget

Zo komt de rust weer een beetje in de tent en kan ik er eigenlijk veel meer van genieten :)

8 opmerkingen:

  1. Ik weet het niet hoor, ik lees net het bovenste artikel, denk je eigenlijk dat er iets is wat mannen zelfstandig kunnen? Ik zou met zo'n man als jij omschrijft nooit getrouwd willen zijn. Denk je echt zo? Of waar heb je je anders door laten inspireren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, geen zorgen hoor ;) Sander is echt geweldig op alle andere gebieden, maar toen we net begonnen met de planning van de trouwerij merkte ik dat het voor hem gewoon heel anders leefde dan voor mij. We hebben het er toen over gehad en Sander kwam zélf met een aantal van de tips. Andere dingen heb ik er zelf bij verzonnen, omdat het anders maar zo'n kort artikel zou worden :P

      Het eerste gedeelte heb ik uit het boekje 'waarom mannen liegen en vrouwen niet kunnen kaartlezen' en dát gedeelte slaat zéker niet op Sander, gelukkig :)

      Verwijderen
    2. Je moet tegenover zulke boekjes altijd bijzonder kritisch zijn vind ik! :)

      Verwijderen
    3. Helemaal mee eens!! :) Maar soms vind ik het ook leuk om stukjes te schrijven die 'informatief' zijn en niet perse mijn eigen mening zijn :)

      Verwijderen
    4. Maar dan moet je je afvragen of het waar is! Vind ik tenminste.

      Verwijderen
  2. Over het bovenste artikel; onze trouwerij was voor mijn man misschien nog wel belangrijker dan voor mij. In ieder geval de ceremonie en het symbool van het huwelijk, ik vond het gewoon een prachtig leuk feest, maar zonder had ik onze relatie niet minder waardevol gevonden. Hij ook niet, maar voor hem voegde het echt een extra dimensie toe, hmm, moeilijk uit te leggen. Wij hebben alles samen gedaan en besloten zonder dat ik daar ook maar iets voor hoefde te doen. Hetzelfde enthousiasme voor het huishouden heb ik hem nog nooit op kunnen betrappen ;-).
    Maar uh als jij enthousiast bent over je aanstaande bruiloft dan mag je daar toch zo veel als je wilt over bloggen? Het is toch jouw blog? Lezen mensen toch gewoon even wat anders, of zeg ik nu iets stoms?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind niet dat je iets stoms zegt hoor, ik ben dezelfde mening toegedaan. Ik vind het wel leuk om over Daantjes enthousiasme over haar bruiloft te lezen.

      Verwijderen
  3. Ik denk dat het heel lastig is om je als vrouw zijnde - en soms ook mannen - niet te laten meeslepen door een toekomstige bruiloft. Een bruiloft, puur de verbintenis van man en vrouw, hoeft niet groots te zijn. Maar als vrouw is het vaak wel een droom om een fantastische bruiloft te hebben, uiteraard draait het uiteindelijk om een liefdevol huwelijk tussen jou en je man, maar stiekem draait het steeds meer om ook een mooie dag beleven. Ik weet ook niet eens of dit per se negatief hoeft te zijn, het is toch best leuk om je helemaal mee te laten slapen door alle bruilofts hectiek?

    BeantwoordenVerwijderen